Cele mai frecvente întrebări despre Internet și Televiziune

 

 Întrebări informative

      1. Сe servicii prestează compania Ali-Net?

         Noi propunem servicii Internet și/sau Televiziune pentru familie, care sunt valabile doar pentru blocuri locative cu multe etaje. Posibilitatea de conectare a serviciilor Internet și/sau Televiziune sunt disponibile în baza arieri de acoperire.În 2016 serviciile Ali-Net sînt disponibile în sectorul Botanica.

      2. Сum pot eu să ma conectez?

         Pentru început Dvs. alegeți pachetul Internet și/sau Televiziune care va este cel mai convinabil pe urmă trebue să depuneți o cerere de conectare în oficiul companiei la adresa: str.Sarmizegetusa 92 of 211, este posibila să depuneți cererea și prin telefon  (022) 808-448, sau  solicitați apelul consultantului.

      3. De ce acte am nevoe pentru a îndepleni o cerere pentru conectare?

         Pentru a îndepleni o cerere e necesar numai de buletinul de indentitate pe persoana pe care se va închea contractul.

      4. Pot eu temporar să îngheț serviciile Internet și/sau Televiziune?

         Da, se permite să înghețați serviciile Internet și/sau Televiziune pe termen scurt sau mai lung, apropiinduse în oficiul companiei la adresa: str.Sarmizegetusa 92 of 211 și îndeplenind o cerere respectivă.

      5. Pe ce termen se închee contractul?

         Dvs. aveți posibilitatea de a alege un contract standart pe termen de 2 ani sau un contract cu termen nelimitat pe o perioadă neîndefenită, informație suplimentară puteți afla în rubrica specială

      6. Pot să rezilieze contractul inainte de expirarea termenului?

         Dacă este încheiat un contract standart, atunci va trebui să se achite o penalizare, dacă aeste  încheiat un contract pe durată nedeterminată, atunci nu trebuie de achitat nimic, trebuie doar să anunțe rezilierea anticipată a contractului.

      7. Cum să procedez cînd schimb adresa conexiunii?

         Dvs. trebue să ne informați preventiv, pentru a să se verifica dacă este posibilitatea tehnică de a conecta noua adresă.

      8. Pot eu să trec la un pachet mai mare / mai mic?

         Da, este posibilitatea trecerii la un pachet mai mare sau mai mică, pentru acest lucru va trebui să va apropieți în oficiul companiei la adresa: str.Sarmizegetusa 92 of 211 și depuneți o cerere respectivă.

      9. Cum pot să aflu despre promoțiile actuale?

         Pentru a afla despre promoții pe site este creată o rubrică specială, unde Dvs. în orice timp liber și convinabil aveți posibilitatea de a afla toată informția despre promoțilile active și care se planifică.

      10. Care sunt planurile tarifare care le aveți?

         Planurile tarifare pentru Internet și/sau Televiziune sunt în o rubricăspecială.

      11. Unde eu pot achita serviciile Internet și/sau Televiziune?

         Este posibila achitare facturilor în filialele Poșta Moldovei, VictoriaBank, EuroCreditBank de asemenea, se pot utiliza terminalele QiWi și Nettopro pe lîngă aceasta achitarea este posibila prin intermediul sistemelor on-line, cum ar fi B-pay, TeleBank  sau pur și simplu apropiinduva în oficiul companiei la adresa Sarmizegetusa 92 of.211.

 Întrebări despre Internet

      1. Ce este trafic internațional?

         Trafic internațional - se folosește pentru vizitarea site-lor și descarcarea file-lor de pe resurse în afara Republicii Moldova, din alte țări ca de exemplu: Rusia, Ukraina, România și altor țări.

      2. Ce este trafic național?

         Trafic național - care se folosește pentru vizitarea site-lor și descarcarea file-lor de pe resursele Republicii Moldova, ca de exemplu: Point.md; Poșta Moldovei; Fisc.md și altele.

      3. Cum pot verifica viteza la Internet?
          Viteza se poate de verificat în felul următor:
        • Оobligator de deconectat orice aplicaţie (programe) care utilizează Internet-ul (torrent-client, ICQ/Skype/Firewall/antivirus etc.); 
        • de făcut download, concomitent (în acelaşi timp) a 3-5 file-ri de pe diferite site-ri servere (ex.. www.microsoft.com , www.adobe.com , www.nvidia.com  etc.) cu ajutorul unui Download manager, verifica'i care este viteza totală.
        • Aveți posibilitatea să utilizați un resurs suplimentar pentru a verifica viteza, cum ar fi: speedtest.net 
      4. Care sunt factorii care afectează viteza serviciului Internet?
          Factorii principali care afectează viteza serviciului de Internet sunt:
        • tipul de conexiune dintre modem şi computerul Dvs.(conexiunile Ethernet şi Wireless sunt mai rapide decât conexiunile USB);
        • viteza individuală a paginilor web pe care le vizitaţi sau de pe care faceţi download (unele pagini au o viteză maximă de acces);
        • partajarea conexiunii la Internet cu alte computatoare;
        • anumite programe din computerul Dvs. (ex. programe gen Spyware, P2P (Torrent, Edonkey, Skype)), care pot ţine conexiunea ocupată.
      5. Cum eu pot conecta al doilea computer?

         În cazul cînd aveți nevoe de a conecta al doilea computer sau dispozitive suplimentare la Internet, Dv-s aveți necesitatea de a le conecta prin  Router (echipament suplimentar).pe care este posibilitatea de a îl procura la noi cu livrare și configurare, toate propunerile le puteți vedea aici

      6. Cum pot conecta un WiFi Router?

         În cazul cînd Dvs. nu aveți un WiFi Router la noi sunt oferte care le vedeți aici, dacă deja aveți un WiFi Router și doriți să-l configurați atnuci este necesar de al activa si de a conecta la el cablul Internet dupa aceasta intram pe router cu ajutorul CD-lui suplimentar care se acorda cu el, sau prin intermediul web-browser-lui scriind in cîmpul web adresa IP corespunzătoare, dupa ce îl configurațti singuri, sau daca aveți nevoe de ajutor sunați în suportul tehnic la numarul de telefon (022) 808-448 suplimentar configurînd cifra 2(Întrebări tehnice) unde o să va ajute să configurați WiFi Router-ul.

      7. Ce este o adresă IP?

          Adresa IP / IP Address (Internet Protocol Address) este un număr (un şir de cifre separate prin punct) utilizat de către toate echipamentele ce ţin de tehnologia informaţională: computere desktop, notebook-uri, netbook-uri, imprimante, routere, modemuri etc. Adresele IP permit acestor echipamente să se identifice şi să comunice între ele, într-o reţea de computere. Această adresă este alocată unui computator de către un furnizor de servicii Internet ISP (Internet Service Provider).

      8. Ce este o adresă IP Dinamică (Dynamic IP Address)?

         Reprezintă o Adresă IP ce nu este statică şi se poate schimba oricând fiind destinată echipamentelor ce nu necesită conexiune permanentă la Internet/Reţea. Această adresă IP este alocată de către furnizorul de acces la Internet (ISP) sau de către un Server DHCP. Acest lucru este destinat unui număr mare de clienţi ce nu necesită să aibă aceeaşi adresă IP, din mai multe motive. Computerul Dvs. va prelua automat o adresă IP când se conectează la reţeaua respectivă fără să fie nevoie să cunoşti detaliile reţelei respective privind configurarea.

      9. Ce este o adresă IP Statică (Static IP Address)?

          Este o adresa IP fixă ce nu se schimbă niciodată fiind destinată echipamentelor ce necesită conexiuni permanente la Internet/Reţea. Este în contrast cu o adresă IP dinamică ce se poate schimba oricând. Majoritatea furnizorilor de acces la Internet pot aloca o adresă IP statică sau un bloc de adrese statice pentru o taxă mică

      10. Ce este un firewall?

          Firewall - "Zid de foc" sau "Paravan de protecţie". Un paravan de protecţie poate ţine la distanţă traficul Internet cu intenţii rele, de exemplu hackerii, viermii şi anumite tipuri de viruşi, înainte ca aceştia să pună probleme sistemului. În plus, un paravan de protecţie poate evita participarea computerului la un atac împotriva altora, fără cunoştinţa ta. Utilizarea unui paravan de protecţie este importantă în special dacă eşti conectat în permanenţă la Internet. Un firewall este o aplicaţie sau un echipament hardware care monitorizează şi filtrează permanent transmisiile de date realizate între PC sau reţeaua locală şi Internet, în scopul implementării unei "politici" de filtrare. Această politică poate însemna: - sunt identificaţi posibilii "musafiri" nepoftiţi, atacurile lor asupra PC-ului sau reţelei locale putând fi oprite; - Controlul resurselor pe care le vor accesa utilizatorii locali. O aplicaţie firewall NU poate: - interzice importul/exportul de informaţii dăunătoare vehiculate ca urmare a acţiunii răutăcioase a unor utilizatori aparţinând spaţiului privat (ex: căsuţa poştală şi ataşamentele); - interzice scurgerea de informaţii de pe alte căi care ocolesc firewall-ul (acces prin dial-up ce nu trece prin router); - apăra reţeaua privată de utilizatorii ce folosesc sisteme fizice mobile de introducere a datelor în reţea (USB Stick, dischetă, CD, etc.); - preveni manifestarea erorilor de proiectare ale aplicaţiilor ce realizează diverse servicii, precum şi punctele slabe ce decurg din exploatarea acestor greşeli.

      Întrebari despre Televiziune

      1. Ce este o televiziune prin cablu?

         Televiziunea prin cablu - acesta este o calitate înaltă a semnalului la un preț profitabil, împreună cu o gamă mare de posturi TV începînd de la posturi pentru copii pînă la știință, de la sport la știri. Odata conectat la televiziune prin cablu, aveți o posobilitate a de a schimba posturile TV numai cu o comandă. O listă detaliată a posturilor se află în rubirca Posturi de Televiziune.

      2. Ce trebue  pentru a ma conecta la televiziune prin cablu?

         Cererea de conexiune se poate îndepeleni în oficiul companiei, prin telefon (022) 808-448 sau solicitați apelul consultantului. În termen de 2-5 zile lucrătoare dupa depunerea cererii în orice formă, vă va contacta tehnicul care vă va spune în cît timpa este posibilă conectare televiziunei prin cablu, precum și va discuta cu Dv-s deteliile conexiunii 

      3. Cum pot afla dacă casa mea este conectat la televiziune prin cablu?

         Aveți posibilitatea să aflați întotdeauna informațiile cu privire la posibilitatea de conectare a televiziunei prin cablu la telefon (022) 808-448, sau solicitați apelul consultantului

      4. Care este tehnologia de conectare la televiziunea prin cablu?

         Cablu coaxial se trage din cutia care este situată în scara blocului pîna la telivizorul Dvs., se efectuează auto configurarea posturilor. Conectarea primului televizor este gratis. Costul lucrărilor suplimentare și taxa lunară o aflați la telefon (022) 808-448

      5. Unde pot găsi programul TV?

         Lista posturilor TV se află în rubrică specială. 

      6. Ce promoții sunt acum cu privire la conectarea la televiziunea prin cablu?

         Pentru promoții există o secțiune specială pe site, acolo o să face cunoștință cu promoțiile și evenimentele companiei. 

      7. Televiziunea arată necorespunzător, Care pot fi motivele? Ce e posibil de efectuat de sinestatator?

         Motivele un semnal slab poate fi: deteriorarea cablului, priza TV, defecte în setările TV, deteriorarea cablului in scara blocului. De sinestatator, puteți testa conexiunea în apartament și începe auto scanarea canalulelor TV, în cazul în care acești pași nu ajută - este nevoie de o chemare a meșterului.